FAQ

U heeft nog vragen over uw stoel? Dan vindt u hier wellicht wel het goede antwoord. Mocht dit niet het geval zijn kunt u graag contact met ons opnemen. Wij horen graag van u.

Wij leveren rechtstreeks en via dealers (winkels voor medische hulpmiddelen zoals thuiszorgwinkels).

Bij directe levering kunnen wij u een vrijblijvende kostenraming maken wanneer u het pasformulier invult en naar ons terugstuurt. Heeft u vragen tijdens het invullen, vul de contactpagina in en wij nemen contact met u op. De levertijd is dan 2 weken voor eenvoudige stoelen en 4 weken voor de meer ingewikkelde stoelen. Houdt rekening met 1 week extra voor de uitlevering van de stoel

In het geval van levering via een dealer, zal deze voor advies, een kostenraming en de service zorgen. Als u wilt dat de stoel wordt vergoed moet u contact opnemen met uw dealer.

U kunt de gegevens van uw dealer opgeven (inclusief het e-mailadres voor contact) en wij zullen contact met hen opnemen. 

Op pagina 2 van de folder vindt u de totale breedte van de door u gekozen stoel. Voor de modellen LeTriple Wheels en LeRoulé Plus is de totale breedte afhankelijk van de gekozen zitbreedte en kunt u de totale breedte vinden op de folder. Deze is te downloaden op de productpagina op de website. Neem eventueel contact met ons op over de mogelijkheden om de stoel zo smal mogelijk te maken.

Onze LeTriple Basic, LeTriple en LeTriple Wheels zijn binnenhuisstoelen. Ze kunnen niet tegen regen en functioneren niet goed op een ongelijke ondergrond. U kunt ze als bagage in de auto vervoeren, maar u mag er tijdens het vervoer niet in zitten.

Onze LeRoulé Plus is geschikt voor binnenshuis en buitenshuis. Bij toepassing van hoofdsteun en taxibeugels mag u ook tijdens het vervoer in de stoel blijven zitten (mits goed vastgezet en conform lokale regelgeving). LeRoulé Plus is daarop ook getest.

Heeft u de stoel bij ons gekocht, dan is de garantie op onze stoelen 3 jaar (met uitzondering van de accu en luchtbanden: 6 maanden). In deze periode worden de stoelen bij mankement op onze kosten gerepareerd. Na die 3 jaar zijn, tot minimaal 7 jaar na aanschaf, onderdelen voor uw stoel met montagehandleiding beschikbaar.

N.B. Heeft u de stoel via een dealer gekocht, dan bepaalt deze de garantievoorwaarden en is deze ook de partij waar u aanklopt voor uw service.

Trippelstoelen worden vergoed door de Zorgverzekering. Het kan zijn dat uw zorgdealer met andere merken werkt. Vraag of ze ook met onze stoelen en informeer anders bij uw zorgverzekering. Meer informatie is ook hier beschijkbaar.

In principe leveren wij wereldwijd. Wel is het belangrijk dat uw stoel voldoet aan de regelgeving in uw land. Onze stoelen voldoen aan alle eisen van de Europese Medical Devices Regulation. In sommige landen (zoals VS en Canada) zijn aanvullende nationale eisen waardoor daar onze stoelen niet leverbaar zijn.

Alle producten op onze website zijn elektrisch in hoogte verstelbaar. De lader en accu worden met de stoel meegeleverd. Opladen is 2x per week  nodig  (afhankelijk van het gebruik van de hoog/laag verstelling kan dit minder of soms meer zijn). Bij niet gebruik is 1x per 3 maanden opladen nuttig om de accu zo lang mogelijk mee te laten gaan.

Alle producten op onze website worden op maat gemaakt. U kunt het pasformulier invullen voor een vrijblijvende offerte op maat. Neem contact met ons op als u twijfelt wat in uw geval de beste configuratie is.

Mochten er wensen zijn die niet op onze pasformulieren staan, dan kunt u hierover contact met ons opnemen (met uitzondering van onze budgetstoel LeTriple Basic).

Sowecare maakt nieuwe stoelen op maat en handelt niet in tweede hands stoelen.

Het stoelnummer (dat begint met de letters LT of LR) is te vinden op de sticker waarop ook onze CE-markering staat. Voor onze LeTriple Basic, LeTriple en LeTriple Wheels zit deze sticker op de achterkant van (horizontale) kokers waarmee de armleggers onder de stoel doorlopen. Bij onze LeRoulé plus zit de sticker op het frame aan de achterkant van de stoel.

Onze LeTriple Basic is ons budgetmodel om onze trippelstoelen voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Het aantal mogelijke opties is daarbij beperkt. Zijn toch meer opties nodig, of past deze stoel beter bij uw wensen, dan komt u uit op onze standaard LeTriple. Een overzicht van de verschillen vindt u op deze link.

U kunt een mail sturen naar info@sowecare.com. Wij informeren u dan verder.

Heeft u het goede antwoord niet kunnen vinden? We helpen u graag verder!